KAPITAŁ W ROZUMIE
Uczniowie naszej szkoły biorą udział w projekcie współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej - Kapitał w rozumie.
Projekt realizowany jest od 7 stycznia do 31 grudnia 2013 r. Obejmuje 5 Zadań:
- Droga do kariery - zajęcia z preorientacji zawodowej,
- Poznaję, działam, opisuję - zajęcia wykorzystujące nowe technologie, w tym ICT, do kształcenia kompetencji kluczowych,
- Bez języka ani rusz - zajęcia kształcące kompetencje językowe w zakresie praktycznego posługiwania się językiem obcym,
- O klasę lepiej - zajęcia z technik szybkiego uczenia się,
- Terapia Biofeedback.
Do projektu zakwalifikowanych jest 120 uczniów naszj szkoły, każdy z nich uczestniczy w zajęciach Droga do kariery oraz może uczestniczyć w jednym lub dwóch dowolnie wybranych zajęciach. Do zajęć z terapii Biofeedback kwalifikują dzieci specjaliści na podstawie orzeczeń lub opinii.
Regulamin rekrutacji uczniów Uczestników Projektu pt. „Kapitał w rozumie” - plik regulamin_rekrutacji_uczestnikow.doc
Blogi uczestników zadania 2 Poznaję, działam, opisuję:
Weronika
Paweł
Robert
W roku szkolnym 2012/2013 w Szkole Podstawowej nr 51 z Oddziałami Integracyjnymi realizowany będzie projekt wspólfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego:
"Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania gwarancją równego startu uczniów bytomskich szkół podstawowych".
Regulamin uczestnictwa w projekcie
Dyrekcja Szkoły Podstawowej nr 51 z Oddziałami Integracyjnymi w Bytomiu informuje, że od stycznia 2011 do grudnia 2012 realizuje projekt:
Z BYTOMIA NA SCENY EUROPY - dodatkowe zajęcia artystyczne dla uczniów szkół podstawowych w Bytomiu
Priorytet IX: Rozwój kompetencji i wykształcenia w regionach
Działanie 9.1: Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty
Poddziałanie 9.1.2: Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do Edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.
W ramach projektu dla uczniów szkól podstawowych nr 3, 5, 9, 42, 46 (koordynator) i 51 prowadzone są zajęcia pozalekcyjne z następujących dziedzin:
- muzyka;
- choreografia (taniec);
- kultura żywego słowa (teatr);
- tworzenie poezji (tekstów literackich);
- plastyka;
- gra na instrumentach (gitara, keyboard);
- język i kultura krajów europejskich;
- opieka pedagogiczno-psychologiczna.
Głównym celem Projektu jest wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów zagrożonych patologiami społecznymi i mającymi problemy edukacyjne, poprzez organizację interesujących dodatkowych zajęć w formie warsztatów artystycznych.
Regulamin projektu "Z Bytomia na sceny Europy"
Rekrutacja uczestników
Formularz zgłoszenia cz. A
Formularz zgłoszenia cz. B
Deklaracja uczestnictwa w projekcie
Ludzie różnią się od siebie nie tylko wyglądem...
- zajęcia specjalistyczne dla dzieci z zaburzeniami zachowania
W placówce realizowany jest projekt w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI
Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
Poddziałanie 9.1.2: Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych.
Beneficjent: miasto BYTOM, uczniowie i rodzice Szkoły Podstawowej nr 51 z Oddziałami Integracyjnymi w Bytomiu.
Czas trwania od 1 października 2010r. do 30 listopada 2011r. (przerwa wakacyjna).
Całkowity koszt: 270.100,00 zł.
Gimnastykując ciało - usprawniasz umysł
innowacja pedagogiczna
Priorytet III: Wysoka jakość systemu oświaty.
Działanie 3.3: Poprawa jakości kształcenia.
W roku szkolnym 2010/2011 w dwóch klasach integracyjnych IIa i IIc realizowana jest innowacja pedagogiczna „Gimnastykując ciało - usprawniasz umysł”. Nauczycielami wprowadzającymi innowację w Szkole Podstawowej nr 51 z Oddziałami Integracyjnymi są: mgr Beata Jakuszko, mgr Małgorzata Stupka, mgr Iwona Rajtar, mgr Ewelina Bugiel.
Projekt innowacji pedagogicznej został opracowany w ramach konkursu nr 2/POKL/3.3.4/09 pt.: Opracowanie i pilotażowe wdrożenie innowacyjnych programów nauczania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z wykorzystaniem nowoczesnych metod diagnozy i terapii ucznia niepełnoprawnego, w ramach Poddziałania 3.3.4. „Modernizacja treści i metod kształcenia – projekty konkursowe” innowacja dotyczy rozwiązań organizacyjno - metodycznych. Innowacją zostaną objęci uczniowie pełnosprawni i niepełnosprawni I etapu edukacyjnego uczęszczający do integracyjnych klas I-III szkoły podstawowej.
Innowacja obejmuje zajęcia edukacji wczesnoszkolnej, realizowane w formie kształcenia zintegrowanego, za wyjątkiem zajęć komputerowych i języka angielskiego. W przypadku uczniów niepełnosprawnych innowacja dotyczy również zajęć rewalidacyjnych. Program innowacji zostanie wdrażany z dniem 1 września 2010 r., a jego zakończenie nastąpi z dniem 30 kwietnia 2011 r.
PODSUMOWANIE PROJEKTU
Pracownie EFS w naszej szkole
Trudno wyobrazić sobie nowoczesną szkołę, w której nie spotykamy się z komputerem i internetem. Nasza szkoła już od wielu lat wprowadza najmłodszych w arkana wiedzy informatycznej.
W roku 2003 rozpoczęliśmy starania o pozyskanie pracowni współfinansowanej ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Udało się, w roku szkolnym 2004/2005 młodzież zaczęła uczyć się w nowej pracowni. Pracownia wyposażona jest w 10 nowoczesnych jednostek pracy dla uczniów i serwer oraz zestaw multimedialny - komputer przenośny i rzutnik.
Nie tylko uczniowie klas 4 - 6 uczą się w tej sali. W naszej szkole obyło się wiele spotkań z nauczycielami, którzy podnoszą swoje umiejętności na warsztatach komputerowych.
Dzieci i nauczyciele mogą korzystać z Multimedialnego Centrum Informacyjnego znajdującego się w bibliotece szkolnej. Powstało ono, podobnie jak i pracownia, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Centrum funkcjonuje od połowy grudnia 2005 r. Wyposażone jest w 4 komputery, skaner, drukarkę oraz zestaw programów edukacyjnych (multimedialny atlas, encyklopedie, słowniki).
|