REGULAMIN PŁATNOŚCI I KORZYSTANIA Z OBIADÓW W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 51 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI W BYTOMIU
§1
- W celu zapewnienia prawidłowej realizacji zadań opiekuńczych, w szczególności wspierania prawidłowego rozwoju uczniów, szkoła prowadzi stołówkę.
- Stołówka jest miejscem spożywania posiłków przygotowanych przez pracowników kuchni szkolnej dla uczniów i pracowników Szkoły Podstawowej nr 51 z Oddziałami Integracyjnymi w Bytomiu.
- Posiłki wydawane są w czasie trwania rocznych zajęć dydaktycznych w godzinach 11.35 - 13.45.
- Do korzystania z obiadów uprawnieni są uczniowie, których rodzice podpisali Zobowiązanie i dokonali terminowej wpłaty za obiady.
- Zobowiązanie podpisuje się na dany rok szkolny lub na ustalony w Zobowiązaniu termin.
- Stawka żywieniowa za jeden obiad jest dostosowana do wysokości ceny obiadów finansowanych przez MOPR i podawana jest do publicznej wiadomości na początku każdego roku szkolnego.
- Opłata za obiady jest pobierana z góry na dany miesiąc lub określoną ilość dni w ustalonym terminie. W przypadku określonej ilości obiadów należy ustalić z kierownikiem świetlicy lub intendentem, w które dni dziecko będzie jadło obiad.
- Płatność za obiady dokonuje się tylko przez indywidualny przelew bankowy. Numer konta zostaje udostępniony po złożeniu Zobowiązania.
§2
- Kwotę należności za obiady należy wpłacać na indywidualne konto bankowe przydzielone rodzicowi po podpisaniu Zobowiązania.
- W tytule płatności należy wpisać imię i nazwisko dziecka, klasę i miesiąc żywieniowy oraz nr umowy.
- Wpłat za obiady należy dokonywać z góry do 25-go każdego miesiąca - zgodnie z aneksem (decyduje data wpływu na konto indywidualne) poprzedzającego miesiąc, w którym uczeń będzie korzystał ze stołówki szkolnej. Wszelkie wpływy za obiady po terminie, zostaną odesłane na konto wskazane w Zobowiązaniu, a obiady wstrzymane.
- Co roku, do końca sierpnia zostanie opublikowany aneks do niniejszego regulaminu, zawierający dokładne terminy płatności za obiady. Zostanie również podana kwota za posiłek.
- W przypadku dokonania przez rodzica wpłaty za małej kwoty za obiady, zostanie zamówiona dla danego dziecka taka ilość posiłków, na jaką wpłacona suma wystarcza. Jest to jednoznaczne z rezygnacją rodzica z obiadów dla dziecka w ostatnich dniach miesiąca.
- Koszt obiadów na kolejny miesiąc będzie podany do publicznej wiadomości do 20-go każdego miesiąca na stronie internetowej szkoły w zakładce „Świetlica szkolna” oraz na tablicy informacyjnej świetlicy szkolnej.
§ 3
- Nieobecność dziecka związana z chorobą lub inną nagłą sytuacją, w celu uzyskania odliczenia, należy zgłosić osobiście lub telefonicznie pod numerem telefonu 32/280 05 50. Kwota zwrotu zostanie naliczona od dnia następnego po dokonaniu zgłoszenia nieobecności. Nie ma możliwości zwrotu za obiad tego dnia, w którym został odwołany, gdyż wcześniej zostały wydane dyspozycje dotyczące zakupu odpowiedniej ilości produktów do przygotowania posiłku. Nieobecność należy zgłosić do godziny 12.00 w przededniu jej wystąpienia.
- Obowiązek zgłaszania nieobecności należy do płacącego za obiady, a nie wychowawcy klasy.
- Odliczenia za nieobecności, o których mowa w § 3 pkt. 1, będą rozliczane do 20-go każdego miesiąca (np. za styczeń w lutym), natomiast za nieobecności po 20-tym danego miesiąca w kolejnym miesiącu (np.za styczeń w marcu).
- Zgłoszenie nieobecności dziecka przed okresem rozliczeniowym, będzie uwzględniane w danym miesiącu.
- Intendent do 20-go następnego miesiąca z wyjątkiem miesięcy grudzień i czerwiec, będzie rozliczać niewykorzystane obiady za nieobecności, o których mowa w § 3 pkt. 1, po czym kierownik świetlicy przekaże rodzicowi informację na piśmie. W przypadku nieobecności dziecka w szkole, w terminie, o którym mowa w § 3 pkt. 5, rodzic jest zobowiązany do skontaktowania się z kierownikiem świetlicy lub intendentem osobiście lub telefonicznie.
- Zwroty za niewykorzystane obiady będą dokonywane przelewem dwa razy w roku w miesiącach grudniu i czerwcu na konto podane w Zobowiązaniu.
§ 4
- W przypadku braku terminowej wpłaty, żywienie dziecka zostaje wstrzymane, a podpisane Zobowiązanie uznaje się za nieważne od miesiąca następującego po miesiącu, w którym należało dokonać płatności.
- Rezygnację z obiadów należy złożyć na piśmie u kierownika świetlicy.
- Po złożeniu rezygnacji, obiady dla dziecka zostaną wstrzymane od następnego miesiąca.
- W przypadku złożenia przez rodzica w terminie do końca roku szkolnego, oświadczenia woli kontynuacji korzystania z obiadów, Zobowiązanie zostanie przedłużone na kolejny rok szkolny.
- Wszelkie zmiany danych zawartych w Zobowiązaniu, należy zgłosić niezwłocznie kierownikowi świetlicy na piśmie.
ANEKS DO REGULAMINU
- Wpłat za obiady w roku szkolnym 2017/18 należy dokonywać w poniższych terminach. Wszelkie wpływy za obiady po terminach wymienionych powyżej, zostaną odesłane na konto wskazane w Zobowiązaniu, a obiady wstrzymane.
- za wrzesień - do 7 września 2017r. (obiady rozpoczną się w dniu 11 września)
- za październik - do 25 września
- za listopad - do 25 października
- za grudzień - do 24 listopada
- za styczeń - w dniach od 1 do 4 stycznia (wszelkie przelewy za styczeń, które wpłyną za obiady pod koniec grudnia, zostaną odesłane na konto wskazane w Zobowiązaniu, a obiady wstrzymane)
- za luty - do 25 stycznia
- za marzec - do 23 lutego
- za kwiecień - do 25 marca
- za maj - do 25 kwietnia
- za czerwiec - do 25 maja.
2. Cena obiadu w roku szkolnym 2017/18 wynosi 4 zł (słownie: czteryzłote).
|
|